3 april 2011

Helgaktiviteter!

Oj, vad dagarna springer iväg. Idag är det redan söndag och även denna helg har sprungit iväg. I fredags hände inte så mycket, först en runda på Ica Maxi med Oliver och hans mamma för lite helggott. Efter det kom pappa hem tidigt för jag hade ett möte inbokat på kontoret angående butiken. Mer om det senare. När jag kom hem var det fredagsmys för hela slanten. Jag gjorde ett jättegott sopp recept från Linas Matkasse som vi mumsa på med färskt bröd till.
Igår gick vi en promenad på förmiddagen, trodde det skulle bli en fin helg med sol och 10 grader men det har ju bara varit grått grått grått :( Så det blev en kortis innan Mormor och Morfar kom på besök. Morfar hade med sig strömming som bara han kan tillaga :D Mums! Jag fixade efterätt som bestod av fruktsallad och vaniljvisp. Smarrigt!
På kvällen åkte jag till ett trevligt 30-årskalas med faster Leila och vi umgicks och åt massa gott igen! Det kommer nog dröja innan kilona börjar rasa hehe. Funderar på och köpa ett gymkort men velar lite fram o tillbaka. Har en tendens sen tidigare och tröttna rätt fort och då går man och betalar i onödan :( Ska fundera lite till hehe.
Idag kanske det blir en sväng till Kamprads ställe för lite lunch. Kul och bara gå och kika lite och få lite inspiration. Längtar efter att pyssla lite i trädgården igen och se allt börja växa och gro..

 Förra årets "skörd" ... ;)

 Grönsakslandet :)
 Längtar till fil på morgonen med färska smultron..
Var och åt lunch i veckan ju och tog då Mannerströms strömming. Slår inte Morfars dock ;)...
Nu ska vi ta en liten powernap jag och Liam innan vi gör oss i ordning inför dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar