11 november 2011

Brrrr..

Idag var det minusgrader när jag vaknade. SÅ skönt och inte behöva ge sig ut och åka till jobbet hihi. Bara sitta inomhus, tända lite ljus och dricka dagens första kopp kaffe.
Både jag och lilleman har/är varit förkylda igen. Trist. Energin dalar och man har inte lust med nåt. Försöker va ute i friska luften så mycket det går och igår tog jag och svägerskan de små och gick långpromenad till slottskogen. Vi besökte den nya lekplatsen. Tror den kommer bli jättebra när L och A blir lite äldre. Nu så fick L:s kusin prova på och gunga för första gången och hennes söta lilla ansikte sprack upp i ett stort leende hihi.
L däremot ville bara sitta i famnen för han hade på sig sina skor. Så arg och ledsen man kan bli för att man har på sig skor! Får nog öva lite mer på detta hemma för detta går ju inte. Måste ju ha på sig skor om man ska leka i sandlådan :)

Tänkte tipsa om ett recept som jag gör emellanåt som är så gott och så enkelt. Ett tag gjorde jag den så ofta att gåbben blev lite trött på den hehe. Så nu blir det paus på den ett tag.

Ta en påse frysta grönsaker (vad du själv tycker om)
Lägg på 4 laxfiléer (frysta går bra också)
Gör en röra av 2 dl creme fraiche, smula i en pkt fetaost, och krydda med de örterna du tycker om. Blanda ihop och bred ut över laxfiléerna och så in i ugnen 200 grader i ca 20-25 min.
Klart!
Du kan välja och ha potatis, ris eller kanske bulgur till.
Mumma!


Innan ugnen, förberett och klart..


Och efter ugnen, bara och lassa ner i magen.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar